Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Gamebedrijven missen de boot

Nederlandse gamebedrijven kunnen profiteren van de opkomst van mobiele en social games. Daarvoor moeten ze wel professioneler worden en beter in het aantrekken van kapitaal.

 

De wraaklustige vogeltjes uit Angry Birds zijn een doorslaand succes op de iPhone. Maker Rovio ontleent er een marktwaarde van 200 miljoen aan. Zynga werd zelfs een miljardenbedrijf dankzij Farmville – boer spelen op het scoiale netwerk Facebook.  De wereld van games is in twee jaar tijd compleet op zijn kop gezet door de opkomst van mobiele en social games.

Markt van 50 miljard

De wereldmarkt voor games heeft een omvang van 50 miljard en gaat de komende jaren een groei van jaarlijks gemiddeld 8 procent tegemoet. Vooral de spellen voor smartphones en online games groeien rap, wat grotendeels ten koste lijkt te gaan van de 'ofline' pc-spellen. Het grootste omzetaandeel – in 2010 rond de helft – blijft voor de soft- en hardware rond spelcomputers als Xbox 360, PlayStation en Wii. Die omzet stagneert de komende jaren op zijn best, ondanks de impuls die nieuwe generaties consoles vanaf 2013 zullen geven.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Terwijl ook Nederlanders steeds meer geld besteden aan games en bijbehorende hardware – in 2010 ging het volgens een rapport van Deloitte en de Dutch Games Association om 626 miljoen euro – gaat het met de game-industrie helemaal niet zo goed. De gezamenlijke omzet van de industrie bleef vorig jaar steken op 125 à 150 miljoen euro. 

Dit bericht is afkomstig van Techbusiness.nl, het technologieplatform van MT Mediagroep. Lees het complete artikel 'Gamebedrijven missen de boot' op Techbusiness.nl.

Generatie Z is snel afgeleid – en niemand durft het te bespreken

Premium - Jonge medewerkers worstelen met hun focus - met een schermtijd op sociale media van gemiddeld 3,5 uur per dag is dat geen verrassing. Maar wijs niet te snel met de vinger, schrijft Gen Z-expert Laura Bas. Dit is nog maar het begin van een veel groter probleem.

laura bas generatie z focus

Gratis verder lezen?

Maak snel en eenvoudig een gratis account en krijg toegang tot premium artikelen.

Of heb je al een account? Log dan in.

Om dit bericht te kunnen lezen moet je ingelogd zijn

Vestibulum id ligula porta felis euismod semper. Donec ullamcorper nulla non metus auctor fringilla. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio sem nec elit. Donec id elit non mi porta gravida at eget metus.

Integer posuere erat a ante venenatis dapibus posuere velit aliquet. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Curabitur blandit tempus porttitor. Maecenas sed diam eget risus varius blandit sit amet non magna.