Wie voor zijn 65e stopt met werken moet een fiscale heffing gaan betalen. Wie daarentegen na de pensioengerechtigde leeftijd blijft doorwerken, krijgt een belastingvoordeeltje.
CDA, PvdA en ChristenUnie zijn het daar in de kabinetsformatie over eens geworden, bevestigen kringen rond de onderhandelingen een bericht in De Telegraaf van vrijdag.
De maatregel gaat in 2011 in. Hij geldt niet voor mensen die dan al met werken zijn gestopt. Alleen AOW’ers met een aanvullend pensioen vanaf 15.000 euro per jaar moeten een heffing betalen. Het is de bedoeling dat de heffing hoger wordt naarmate iemand eerder met werken stopt. Bron: ANP



