Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Amsterdamse jonge ambtenaar van het jaar

Marije Bierlaagh (31) is jonge ambtenaar van het jaar geworden. De ambtenaar uit het Amsterdamse stadsdeel Bos en Lommer kreeg de eretitel gisteren opgespeld bij de prijsuitreiking in de Haagse Nieuwe Kerk.

Bierlaagh is projectmanager van Capabel, een jongerenproject in het Amsterdamse stadsdeel Bos en Lommer. Ze heeft 'Kan wel!' tot haar motto verheven. Iets wat haar min of meer de uitverkiezing opleverde.
De hoofdstedeling vindt dat gemeenteambtenaren met een andere bril naar zaken moeten kijken. Ze illustreerde haar betoog met het verhaal van twee Marokkaanse jongeren die samen een buurthuis wilden beginnen.
 
De jongeren klopten bij de gemeente aan voor subsidie. De gemeentelijke reflex is om eerst te kijken of het wel binnen het beleid valt, of er wel geld voor is gebudgetteerd en of het wel onder de huidige taakstelling valt. Van die vertrouwde handeling stapte Bierlaagh af. Ze riep haar collega's op hetzelfde te doen.
 
Vrijwilligers
'Dan zie je dat je een buurthuis hebt dat stukken minder kost dan een gangbaar buurthuis, dat je jongeren hebt die zich daarvoor als vrijwilligers willen inzetten en ook nog eens een buurt hebt met minder problemen dan andere buurten. Kan Wel dus!'
 
Verenigde Naties
De jury was unaniem in haar oordeel dat Bierlaagh de meeste indruk maakte. Zij kan een jaar lang een abonnement op NRC Next en een trip naar de Verenigde Naties in New York tegemoet zien.
(Overheidsmanagement.nl)
 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.