Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Provocerend leidinggeven

"Als je het met een glimlach doet, kun je álles maken!" schreeuwt presentator Jaap Bron zijn 40 toehoorders toe. "Veel mensen denken: provoceren, dat kán ik niet, zo bén ik niet.

 

Maar dan zal ik u het verhaal van de hommel vertellen. De hommel weegt 1,2 gram. Hij heeft vleugels met een spanwijdte 0,7 centimeter. Volgens de wetten van de aerodynamica kan hij helemaal niet vliegen! Maar goed dat de hommel dát niet weet!"

Bron, die tijdens zijn optreden bij vlagen een Youp van 't Hek-achtige performance uitvoert, geeft les in provocerend leidinggeven. "Waar coaching niet meer helpt, daar begint het provoceren." Maar wat is het? "Provocerend leidinggeven is de combinatie van humor, contact en uitdagen. Laat iemand die steevast te laat komt een keer met een taxi ophalen. Hij betaalt. Of laat weten dat de vergadering om klokslag 8.55 uur begint. Zeg tegen een collega die nooit tijd voor u heeft dat u ongelóóflijk blij bent haar weer te zien. Zoek de confrontatie op."

De energieke cursusleider vraagt zijn publiek om praktijkvoorbeelden van collega's die niet willen luisteren. Een van de aanwezigen heeft het over een medewerker die tijdens telefoongesprekken in slaap valt en daarbij nogal snurkt. De man weet zich geen raad. "Hou toch eens op met overal begrip voor op te brengen!" roept Bron. "Snurken aan de telefoon! Dat kun je toch niet maken? Pak het eens heel anders aan. Kom los van het gedrag dat hij van je gewend is. Provoceer!"

Dan is het 16.00 uur. Bron wil nog wel even doorgaan, maar dat is onverstandig. Niet omdat mensen na 7 uur luisteren niets meer binnenkrijgen, niet omdat mensen om 16.00 uur dorstig worden. Nee, volgens Bron is er maar één reden waarom je nooit langer door moet gaan met een training dan tot 16.00 uur. "Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat als mensen een hele dag in een ruimte hebben doorgebracht, ze om 16.00 uur nogal last krijgen van eh, ja hoe zeg ik dat netjes, seksuele fantasieën."

De zaal buldert. Bron is, om dat vreselijke woord maar een keer te gebruiken, een rasechte entertrainer.

organisator http://www.infotraining.nl/
waar Bunnik
duur 1 dag
kosten € 495,-

AGENDA

Bewust coachen

organisator www.training.nl
duur 4 dagen
wanneer 11, 12 maart, 15, 16 april
prijs € 2.795,-
waar Oosterbeek
waarom Een goede coach creëert ruimte waardoor medewerkers hun kwaliteiten kunnen ontdekken, ontwikkelen en gebruiken. Vindt u het lastig anderen deze ruimte te geven? U bent niet de enige. Veel mensen zijn geneigd meteen een eigen oplossing aan te dragen. Maar hoe leert u medewerkers zélf oplossingen te vinden en eigen verantwoordelijkheid te nemen? Ontdek de impact van uw stijl van werken en verbeter uw kwaliteiten als coach.

MBA in één dag!

organisator: http://www.denkproducties.nl/
duur 1 dag
wanneer 25 en 26 maart
waar Utrecht
prijs € 995,-
waarom Is het mogelijk om 8 meter managementboeken in een seminar van 8 uur te behandelen? En ook nog tijd in te ruimen voor praktische tips waar je écht iets mee kunt? Volgens Ben Tiggelaar wel. Met zijn unieke formule ‘MBA in één dag' behandelt hij de greatest hits in managementland: snel, kort en toch volledig.

Buy.ology

organisator http://www.focusconferences.nl/
duur 1 dag
wanneer 12 maart
waar Amsterdam
prijs € 995,-
waarom Wat stuurt werkelijk ons koopgedrag in een wereld waarin we constant door de media worden bestookt met boodschappen? 85 procent van onze aankoopbeslissingen wordt geregeld door ons onderbewustzijn, terwijl de meeste marketinginspanningen gericht zijn op het bewuste! Miljoenen euro's worden dus verspild aan reclamecampagnes die niet werken. Tijdens dit seminar gaat marketingexpert Martin Lindström in op de ontdekkingen van zijn drie jaar durende, zeven miljoen dollar kostende, neuromarketingstudie.

E-mail blitzworkshop

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

organisator: http://www.wolfebusinessdevelopment.com/
duur 1,5 uur
wanneer Op afspraak
prijs € 450,-
waar Op uw werkplek
waarom E-mail is inmiddels het meest gebruikte computerprogramma en daarmee een van de belangrijkste tools van werkend Nederland. Echter, hoe handig gebruiken we dat programma? Met deze workshop leert u sneller de inbox leeg te krijgen (en te houden), trucs om het versturen van e-mails effectiever te maken en u komt erachter hoe u minder tijd kwijt bent aan het opslaan en vinden van e-mails.

Een overzicht van alle door MT gevolgde cursussen vindt u in de A tot Z cursusindex.