Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

E-mail blitzworkshop

Hij noemt zichzelf de ‘E-mail handyman'. Z'n motto: ‘Krijg toch de p met je ge-cc'. En hij komt graag bij de mensen thuis. Zijn naam: Richard Wolfe. Zijn doel: managers leren e-mailen.

 

Maar waarom dan toch? Iedere gek kan toch e-mailen? "Jazeker", zo geeft hij toe. "Iedereen kan een berichtje intikken en versturen. Maar bijna niemand weet hoe je het beste kunt archiveren, waar de sneltoetsen van e-mailprogramma's zitten, waarom cc's zoveel irritatie oproepen en hoe je zo min mogelijk tijd kwijt bent aan e-mailbeheer. We doen maar wat."

Ik dus ook, vindt de handyman. Terwijl ik dacht m'n zaakjes goed voor elkaar te hebben. "Waarom heb je jij 14 aparte mapjes? Véél te veel." Tja, ik heb verschillende projecten lopen en van al mijn projecten maak ik mapjes. Kan ik de boel lekker makkelijk terugvinden. "Maar", vraagt de e-mailspecialist met grote, priemende ogen, "hoe vaak zoek jij in het mapje ‘Specials 2003'? Je bent veel te veel tijd kwijt met het in de kast zetten van boeken die je toch nooit meer inkijkt."

Nee, dat moet anders. Wolfe werkt volgens de Getting things done-methode van timemanagementgoeroe David Allen. "Krijg je een mail, vraag je dan af of je die binnen 2 minuten kunt afhandelen", zegt Wolfe. "De two minutes rule. Is het antwoord ja, doe dat dan meteen. Is het antwoord nee, dan zet je hem in één van je vier mapjes." Vier? "Ja. Map 1 is ‘Deze week doen', map 2 noem je ‘Later misschien'. Map 3: ‘Wachten op antwoord'. En voor de rest doe je alle mailtjes waarnaar je misschien nog eens moet terugrijpen in map 4: ‘Archief'."

Terwijl de handyman de boel tijdens zijn ‘@yourdesk-sessie' opschoont, verschijnt een envelopje in mijn scherm. "Les 1: laat nooit je notificaties aanstaan. Dat is zo destructief voor de productiviteit!" Dan tekent hij een driehoek en schrijft drie kreten bij elk punt: rust, vertrouwen en overzicht. "Is er geen rust, dan is er geen overzicht en dus geen vertrouwen." Als hij vervolgens nog wat tips geeft over subjectlines en filteren van e-mails, zit de leerzame workshop erop.

"We mailen!" roep hij bij de lift.

Ja, we mailen…

organisator www.wolfebusinessdevelopment.com
waar Haarlem
duur 1,5 uur
kosten € 450

AGENDA

Van idee naar marktgerichte innovatie

Organisatie http://www.pimonline.nl/
duur 8 uur
wanneer 14 april
prijs € 795,-
waar NBC Nieuwegein
waarom Innovatie is juist in deze tijd een unieke kans voor bedrijven om zich te onderscheiden. Het platform Innovatie in Marketing én Innovatie Marketing Bureau Six Fingers organiseren deze workshop. Doel is u naar huis te laten gaan met concrete innovatie-ideeën en acties op het gebied van het innovatieproces voor uw organisatie. De praktijk staat deze dag voorop.

Feelgood Experiment

organisator www.feelgoodseminar.nl
duur 1 dag
wanneer 11 april
prijs € 60,-
waar Eindhoven
waarom De ene dag lijkt alles tegen te zitten en op andere dagen lijkt alles ineens goed te gaan. Waar ligt dat nou aan? Soms blijven we hangen in een gevoel en vallen alleen die dingen op die dat gevoel nog sterker maken. Tijdens dit seminar wordt geoefend met strategieën waarmee u meer zelfvertrouwen kunt ontwikkelen, relaties met anderen kunt verbeteren, met angst leert om te gaan, voor uzelf opkomt of grenzen durft aan te geven.

In uw eigen tempo naar de top

organisator www.ciccompany.nl
wanneer Vrijdag 17 & 24 april
prijs € 1695,-
waar Amersfoort
waarom Deze training is bedoeld voor iedereen die het maximale uit zijn ambities wil halen, zonder daarvoor een grote tol te betalen. U wordt zich ervan bewust dat juist het volgen van uw eigen tempo een duurzame bijdrage levert aan meer effectiviteit en dat u ook kunt genieten van uw prestaties. Zowel in werk als privé. U hebt dan niet alleen succes, u voelt zich ook succesvol. En daar profiteren anderen van mee.

Teamtraining met paarden

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

organisator www.workinbalans.nl
duur 1 dag
wanneer op afspraak
prijs € 295,-
waar Eefde (bij Zutphen)
waarom Bij de teamtrainingen met paarden is het uitgangspunt dat de wijze waarop u communiceert, gespiegeld wordt aan het gedrag van paarden. Daar waar mensen hun gedrag nog kunnen verbloemen reageren paarden puur instinctief op menselijk gedrag en benadering. U kunt dus heel duidelijk zien wat u (bij uw collega's) oproept en hoe u daar zelf mee omgaat. De cursus geeft veel inzicht in hoe u omgaat met anderen en wat u (onbewust) oproept bij mensen.

Een overzicht van alle door MT gevolgde cursussen vindt u in de A tot Z cursusindex.