Groei: 1078%
Wie: Luis Verbakel en Mark Feenstra
Wat: offertesites
Omzet: 'vertrouwelijk'
Luis Verbakel en Mark Feenstra specialiseren zich in een bijzonder soort vergelijkingssites: die waar offertes uit voortvloeien voor klussen in en om het huis. Tik adres en opdracht in op schildernet.nl, stukadooroffertes.nl of verhuisoffertes.com, en aan de andere kant mogen de aannemers en loodgieters offreren.
Fee per klus
Voor elke klus pakt SkyDreams een fee. Sinds vorig jaar is SkyDreams ook in Engeland gelanceerd, België liep al. "Tijdens de crisis hebben we gemerkt dat veel bedrijven onze websites zijn gaan inzetten bij het verkopen van hun producten," zegt Verbakel. "Consumenten zijn tijdens de crisis meer online gaan vergelijken met als voornaamste doel geld te besparen. Daardoor werden onze vergelijkingswebsites in 2009 druk bezocht."
Timing uitstekend
SkyDreams heeft zijn groei deels te danken aan uitstekend timing. "Internet is als handelsplaats enorm gegroeid. Vroeger kocht je boeken in de winkel, maar nu bij Bol.com. Tien jaar geleden boekte je een reis in een fysieke shop, maar nu ga je naar Sunweb.nl. Als er iets aan je huis of tuin moest gebeuren zocht je eerst een bedrijf op in de papieren gouden gids, maar tegenwoordig ga je online op zoek naar een vakman."
Fun
Nog twee pijlers onder de groei: hard werken, ook al is dat een dooddoener, en fun. "We proberen hier prestatie en plezier te combineren en daarom hechten we veel waarde aan plezier op het werk. Spontaniteit, positivisme en een goede grap maken het leuk bij SkyDreams. We proberen onszelf niet zo serieus te nemen."
Maandelijks nieuwe sites
"Tijdens de lancering van websites in Engeland hebben we gemerkt dat internationaal zaken doen nieuwe dimensies met zich meebrengt. Het aanpassen van de klantenservice, zodat deze op maat is gesneden voor de Britse markt heeft bijvoorbeeld de nodige tijd gekost. Nu zijn we zeer succesvol in Engeland en volop aan het groeien in dit land. Maandelijks lanceren we nu nieuwe websites in Nederland, België en Engeland. Dit betekent dat het aantal bezoekers en transacties toeneemt. Aansluitend groeit ook het aantal klantvragen. We hebben een focus op klantenservice en om hoogwaardige klantenservice te kunnen blijven bieden, verwelkomen we maandelijks nieuwe talentvolle klantenservice medewerkers."