Groei: 848%
Wie: Victor Straatman en Jasper Verbunt
Wat: internetbureau
Omzet: 1,1 miljoen
Jasper Verbunt studeerde af als industrieel ontwerper aan de TU Delft met de scriptie 'Klantenservice op Internet'. Na een tijdje als brand-manager bij Unilever kon hij het ondernemen toch niet laten. Toen Victor Straatman hem polste om samen een internetbureau te beginnen, liet hij Slim-Fast snel achter zich. In ruil voor Redkiwi, dat inmiddels 20 man sterk is.
Persoonlijk
Succes is ook bij Redkiwi te danken aan het bovenaan stellen van de wens van de klant, zeggen de oprichters. "Dat pakken we heel persoonlijk aan. Zo sturen we bijvoorbeeld handgeschreven ansichtkaartjes als we ergens op gesprek zijn geweest. Dat levert leuke reacties op, en mond tot mond reclame." De markt werkte ook mee. "De explosieve groei van open source heeft een goede, functionele én betaalbare website voor veel bedrijven dichterbij gebracht. Redkiwi is verder een aansprekend en herkenbaar merk."
Risico's spreiden
2009 was zeker gezien de omstandigheden geen slecht jaar voor ons (37 procent omzetgroei t.o.v. 2008). Wat dat betreft was het verstandig, dat Redkiwi zijn risico's spreidde in een brede klantenportfolio. "De crisis heeft ons juist geïnspireerd door te gaan met investeren. Onder andere in betere technologieën, nieuwe producten en mensen."
Netwerk uitrollen
"We staan op het punt een netwerk uit te rollen met meerdere vestigingen in Nederland. Het is een uitdaging om getalenteerde, commerciële mensen te vinden die ook een flinke portie ervaring hebben met internetprojecten." Redkiwi wil (nog) dichter naar haar klanten toegroeien. Dat betekent dat we geografisch gaan uitbreiden door op meerdere plekken in Nederland gaan zitten. Daar maken we dit jaar nog een begin mee en dat zal de komende jaren verder uitgerold worden. Het groeitempo zal daarmee de komende jaren in een versnelling komen.