Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Morphis # 2

Groei: 2704%
Wie
: Bert Haenen, Martijn Huisman en Onno Pistorius
Wat
: software voor klantcontact
Omzet
: 2,4 miljoen euro

 

 

Bert Haenen, Martijn Huisman en Onno Pistorius, allemaal actief in de IT, zagen dat bedrijven steeds meer eisen stellen aan klantencontactcentra, in jargon customer service centers. De prijzen moesten omlaag, het niveau van de diensten omhoog. Als Morphis gingen ze aan de slag om met software het proces binnen de contactcentra te optimaliseren.

Processrunner

Dit product, ProcessRunner, gaat inmiddels als een speer en Morphis is actief in Engeland, Nederland en België. Energiebedrijven als Essent en Delta zijn klant, maar Haenen c.s. willen ook in Duitsland energiebedrijven aansluiten en ze zijn ook erg ambitieus bij de overheid als klantengroep. De verzekeringsbranche is een logische volgende stap, omdat ook daar de klantenservice speerpunt is. 

Weten wat je wil

Wat de absolute succesfactoren zijn? "We weten precies wat we willen: de beste software maken voor het afhandelen van klantprocessen. We werken bovendien met de beste mensen (als we die niet kunnen aannemen, huren we ze in), en ten slotte hebben we de tijd mee: customer proces management is een trend." De crisis lijkt geen vat te hebben op Morphis. "In 2009 zijn wij in omzet verdubbeld." 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Juist nu: klanten tevreden houden

"Dit heeft enerzijds te maken met het groeipad dat Morphis is ingeslagen en dus een resultaat van de inspanningen van de jaren ervoor. Anderzijds biedt de crisis ons ook juist perspectief omdat veel bedrijven juist nu focussen op het tevreden houden van klanten tegen lage kosten. En dat is precies wat onze software ProcessRunner doet," verklaart Haenen.

Geen ego's, geen politiek

Gelukkig wordt het makkelijker goede mensen aan te nemen, naarmate Morphis aan naamsbekendheid wint. Want dat de business staat of valt met de mensen, daarvan blijkt Haenen erg overtuigd: "Wij benutten de volle 100 procent van de menselijke capaciteit die we aan Morphis medewerkers tot onze beschikking hebben. Omdat we precies weten waar we naartoe willen, en we geen ruimte bieden aan ego’s en politiek, werken we zonder verspilde energie aan het doel dat we met Morphis hebben."