De Thuiswinkel Awards gelden als de ultieme publieksprijs voor webshops. Onder de genomineerde kanshebbers zitten verschillende snelgroeiende webbedrijven uit de Deloitte Technology Fast50.
Naarmate de consumentenbestedingen snel verschuiven van de winkelstraat naar de online wereld, wordt het belangrijker om een webwinkel te runnen, die goed ligt bij het publiek. Vandaar dat de prijzen die de stichting Thuiswinkel uitdeelt, elk jaar meer gewicht krijgen. Voor de tiende keer stemt deze week het publiek op zijn favoriete webwinkel.
Fonq, Emesa, Zoover
Begin deze maand zijn de nominaties bekendgemaakt van de grote online shops. Verrassend of niet; onder het deelnemersveld barst het van de aanbieders die eerder een Fast50-award in de wacht slepen als snelstgroeiend techbedrijf. Zo is Fonq genomineerd in de categorie hobby en cadeau en moet het daar opnemen tegen kaartje2g0 en Greetz, een oudgediende uit de Fast50. Bij de vakprijzen doet Fonq mee in de categorie beste Mobiele Webwinkel, naast Bol.com en Wehkamp.
Bol.com te kloppen
Coolblue, ooit de runner-up in de Fast50, neemt het in verschillende categorieën op tegen bol.com: in de consumentenelektronica, telecomwinkels en bij de prijs voor beste warenhuis. De grote blauwe concurrent is al lang geen boekwinkeltje meer. In de categorie reizen en vrije tijd is Fast50-topper Emesa met Vakantieveilingen een van de favorieten, naast de eigen websites van Landal en Sunweb. Bij de vergelijkingssites doet vakantievergelijker Zoover een gooi naar de prijs, naast vergelijk.nl en kieskeurig.nl.
Stemmen kan natuurlijk altijd.
Lees ook:
-
Dit zijn de snelste techbedrijven van 2010
-
Facebook bedreigt webshops
-
Emesa: flexibel prijsmodel scoort
-
E-tailers worstelen met hun merk
Elke week het beste van TechBusiness in de mail? Vraag de nieuwsbrief aan.