Groei: 2027%
Wie: Marc Muller
Wat: Leads voor vrijetijdsbesteding
Omzet: 13 miljoen euro
Emesa is het bedrijf achter sites als het in 2006 gelanceerde vakantieveilingen.nl en Actievandedag.nl. Bezoekers kunnen bieden op weekendjes weg, zonvakanties of een bungalowovernachtingen. Zeker sinds vorig jaar loopt het storm: in 2009 groeide Emesa 384 procent. "De economische situatie heeft ons zeker niet tegen gezeten," zegt Marc Muller. "Ook in economisch mindere tijden wil de consument er graag even tussenuit, maar dan moet het wel een ‘goede deal’ zijn. Vooral met onze titels VakantieVeilingen.nl en ActievandeDag.nl lukt het ons steeds beter om de consument te bereiken en te laten weten dat er bij ons een ‘goede deal’ kan worden geboekt."
Branche loopt warm
De reis- en vrijetijdsbranche is ook warmgelopen voor de Emesa-sites. "We hebben aanbieders kunnen laten inzien dat er niet alleen via traditionele kanalen omzet kan worden gegenereerd. Ons veilingconcept is een nieuwe, succesvolle, positieve manier waarmee omzet behaald kan worden." De tijd zit mee, maar ook afgezien daarvan is het continu investeren in bereik, het inspelen op de behoeften van de consument en het uitbreiden van het assortiment zaken die de groei hebben versneld.
Internationaal expanderen
"We zijn uniek door het brede aanbod van hotels, vakanties, wellness arrangementen tot concert en theatertickets. Hierdoor kunnen we heel Nederland bedienen, in plaats van te moeten focussen op een specifieke doelgroep," zegt Muller. Hij denkt nog stevig door te kunnen groeien. "In Nederland is VakantieVeilingen.nl duidelijk de marktleider. Onze ambitie is constant te blijven groeien en onze marktleider positie verder uit te bouwen. We onderzoeken momenteel de mogelijkheid om internationaal te expanderen."