Groei: 710%
Wie: Marc Schussler, Paul Neuteboom en Niels Noorlander
Wat: E-mailmarketing
Omzet: 2,5 miljoen euro
Marc Schussler had een prima tijd bij KPN Research, maar hij wilde ook eens wat ideeën uitvoeren. De keuze viel op een systeem voor e-mailmarketing, dat nu door Blinker onder de naam MailPlus als dienst wordt aangeboden. Inmiddels hoort het Zoetermeerse Blinker met 30 man bij de grotere spelers onder de ESP's, de e-mail service providers. 1200 organisaties gebruiken MailPlus, deels via de partners van Blinker. Een paar grote namen: Randstad, BCC, gemeente Den Haag en Politie Drenthe.
Groei volgens plan
"In 2009 zijn we volgens plan 35 % gegroeid,"zegt Marc Schussler. "Dat noodzaakt ons om tijd en energie te stoppen in een nieuwe organisatiestructuur. Maar we willen wel blijven groeien in dit tempo, en in 2011 overwegen we het butienland in te gaan."
Behalve groei scoort Blinker ook waardering. Eind vorig jaar werd het in een enquete van Emerce over de beste e-businessbedrijven van Nederland eerste in de categorie e-mailmarketeers.
Klanttevredenheid key
Dat is ook de kracht van Blinker, vindt Schussler: "Klanttevredenheid en service is de allerbelangrijkste pijler onder onze groei. Naast het behoud van klanten zorgt dat voor mond tot mond reclame. Daarnaast houden we onze processen efficiënt en onderscheidt ons product zich op gebruiksvriendelijkheid. We hebben de focus op emailmarketing en we laten ons niet afleiden."