Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Adversitement #18 (13)

Groei: 1051 %
Wie:
Bob Nieme
Wat:
web analytics en e-marketing
Omzet:
4 miljoen euro

 

 

Bob Nieme is met Adversitement Europa’s grootste partner van Omniture, de Amerikaanse gigant in web analytics, en heeft de afgelopen jaren veel aanvullende programma’s ontwikkeld voor klanten als Nuon, Funda, Bol.com en Vodafone. Daarbij gaat het vooral om adviesdiensten: Adversitement verkoopt geen emaildienst of advertentieruimte, maar bekijkt hoe zijn klanten het beste online marketing kunnen bedrijven. Het bedrijf heeft inmiddels vestigingen in Frankrijk, Italië, Turkije en opende begin dit jaar ook een kantoor in Hamburg. 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Crisis maakt kritisch

"Door de “crisis” wordt eindelijk weer eens meer aandacht gevestigd op het rendement op alle online marketing investeringen en dat is nou juist dat wij inzichtelijk maken, zonder een belang in deze marketinginvestering te hebben,"zegt Bob Nieme, die zijn bedrijf volledig uit de cashflow financierde. "De ‘crisis’ maakt “kritisch”, en dat werd eens tijd."

Verdubbelen in omzet en mensen

Nieme staat te trappelen om verder Europa in te trekken, maar zjin groei stuit hier en daar op grenzen. "Het opbouwen en doorontwikkelen van een Europees team, daar  gaat best veel tijd in zitten. De organisatie is sowieso een utidaging: we draaien meer dan 150 projecten continue en wederom zullen we dit jaar in omzet en in mensen verdubbelen."