Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

TheyDo

theydo challenger50 2024

Jochem van der Veer, Charles Beaumont en Martin Palamarz maken met hun online platform TheyDo het strategisch managen van klantreizen mogelijk.

Wat: software voor customer journey management
Wie: Jochem van der Veer (36), Charles Beaumont (38) en Martin Palamarz (50)
Daagt uit: ‘Managers die besturen met dashboards’
Sinds: 2020
Website: theydo.com

Ze begonnen als adviesbureau dat klanten hielp met het vormgeven van hun customer journey, ofwel klantreis. Jochem van der Veer, Charles Beaumont en Martin Palamarz bouwden daarvoor hun eigen software. Zodra ze die beschikbaar stelden als SaaS-platform, ging het hard met TheyDo.

‘Alle leiders zeggen dat ze de klant centraal stellen’, zei Van der Veer eerder tegen MT/Sprout. ‘Maar vraag het de klanten zelf, dan zal een kleine minderheid dat ook werkelijk zo ervaren.’ Het probleem: er zijn zoveel contactmomenten tussen klant en een merk, zo veel manieren waarop klanten binnenkomen en een transactie sluiten, dat je het overzicht mist.

‘Sommige bedrijven hebben tegen de duizend customer journeys. Afdelingen werken vaak geïsoleerd allemaal aan het centraal stellen van hun klant. Onze software zorgt dat je inzicht krijgt in al die interacties en wat het resultaat ervan is geweest. Zo kun je de strategie om vanuit de klant te werken pas echt goed neerzetten. Dat is echt een ommezwaai.’

Home Depot, bol en Ford zijn klant

Die aanpak slaat aan bij grote namen: Home Depot, Ford, bol en Johnson & Johnson gebruiken het platform al om hun journey management vorm te geven. Inmiddels werken er 75 mensen – volledig remote – bij het bedrijf, en dat aantal groeit snel richting de honderd. Brandstof voor de groei komt van investeerders, die in twee rondes in totaal 50 miljoen dollar in het Nederlandse platform staken.

De impact van TheyDo wordt zichtbaar in de markt, stelt Van der Veer. ‘We hebben de term Journey Management bedacht en zien concurrenten het overnemen. Consultancies zoals Deloitte, PwC, en DEPT ontwikkelen practices rondom ons product en onze methode.’

Naar 100 miljoen groeien

De grootste uitdaging? ‘We doen iets nieuws, dus om de waarde voor de business te tonen moet er veel data samenkomen. Dat betekent een lang salesproces en veel legal, security- en compliance-gesprekken voeren.’

‘We volgen het ideale pad’, zei Van der Veer eerder. ‘Het plan is om naar 100 miljoen omzet te groeien.’ Maar het gaat hem niet om de unicorn-status: ‘Ik wilde nooit een softwarebedrijf bouwen, ik wil de markt veranderen en iets neerzetten waar over twintig jaar nog steeds veel bedrijven plezier van hebben.’

De Challenger50 van 2024 wordt mede mogelijk gemaakt door: