Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Martin van der Lugt: ‘Ik heb weleens een verkeerde afslag genomen’ [VIDEO]

In samenwerking met Mobilee - Martin van der Lugt is de motor achter de verbetering en versnelling van de gegevensdiensten van UWV. Hij wil écht zaken verbeteren in de maatschappij en daarvoor is verandering noodzakelijk. En ja, hij neemt ook weleens een verkeerde afslag…

https://mtsprout.nl/wp-content/uploads/2023/09/1x1-0000007f.png

In de nieuwe videoserie ‘Business versnelling’ stappen verschillende managers in de auto. Ze worden aan de tand gevoeld over digitale transformatie en de zichtbare en blijvende verandering in besturing, proces, systemen én mensen. Waar zit die vijfde versnelling in hun organisatie en hoe is hun ervaring tot nu toe?

Dit keer zit Managing Partner Bert Bakker van Mobilee achter het stuur, met als bijrijder Martin van der Lugt, voorheen directeur Informatievoorziening Gegevensdiensten en vanaf september dit jaar Teamlead Klantreizen bij het UWV. Hij is het afgelopen jaar de motor geweest achter het professionaliseren van de informatievoorzieningsorganisatie van gegevensdiensten bij het UWV. Hiermee bracht hij een zichtbare en merkbare versnelling aan in zijn IV-organisatie.

Echt zaken verbeteren voor de maatschappij en burger

Wat drijft Martin om de dienstverlening van het UWV te professionaliseren? ‘Wat mij persoonlijk drijft, is dat ik écht zaken wil verbeteren. Voor de maatschappij en voor de burger. En dat geldt ook voor het UWV. Wij hebben veel stakeholders, partijen die afhankelijk zijn van ons. Wanneer wij ervoor zorgen dat de dienstverlening echt beter en sneller is, heeft iedereen daar voordeel bij. Wij zorgen ervoor dat iedereen zich gezien, gehoord en geholpen voelt.

Verkeerde afslag

Bert vraagt zich af of Martin weleens fouten heeft gemaakt in de transformaties die hij doorvoerde. Heeft hij weleens een verkeerde afslag genomen? ‘Jazeker, ik heb een aantal keer een verkeerde afslag genomen. Een voorbeeld daarvan is dat ik op een gegeven moment te snel ben gegaan met het doorvoeren van veranderingen. Ik ontdekte dat onze medewerkers gewoon niet meegingen in het tempo. Dat gaf heel veel strubbelingen en ruis op de lijn. Dat vertraagde eerder, dan dat het versnelde.’

Lees ook: Bloopers in verandermanagement: 5 leerzame fouten

Het verschil maken door middel van klantreizen

Waarom is het zo belangrijk om te veranderen? En hoe vliegen ze bij het UWV de nodige veranderingen aan, zodat er versnelling ontstaat? Martin: ‘We zien dat de maatschappij verandert en dat we veel betere dienstverlening moeten leveren. Sneller, actueler en door middel van klantreizen willen we daar het verschil maken.’

Vijfde versnelling

Waar zit bij UWV de vijfde versnelling? Gaat Martin liever in de hoogste versnelling of in zijn achteruit? Of geeft hij de voorkeur aan een Formule 1-auto of juist een elektrische fiets? Versnellingsbak of automaat? Zelfrijdende auto? En liever wendbaar of koersvast op een doel af? Bert van Mobilee gaat samen met Martin op zoek naar de vijfde versnelling en legt hem enkele prikkelende stellingen voor. Nieuwsgierig? Bekijk nu de video.

Bekijk ook: Walter Kraan (Nictiz): ‘Een business-versnelling maak je niet alleen’

Iedereen is het erover eens: de klant centraal stellen is cruciaal voor succes. Maar hoe vertaal je die ambitie naar concrete acties en blijvende impact binnen de organisatie? In een intieme setting komen we op 16 mei samen met ca. 10 professionals om te praten over strategie-executie.

Aanmelden

In het digitale tijdperk van nu zien we dat informatietechnologie verweven is geraakt met ons dagelijks werk en dat technologische ontwikkelingen steeds sneller gaan. In deze sessie nemen Jeroen Stoop en Koen Hilhorst van Mobilee je mee in hun denkbeelden, beschrijven praktische voorbeelden uit de praktijk en geven je concrete handvatten.

Aanmelden
Mobilee-nb-adv

We leven in een turbulente markt waar klanten steeds hogere verwachtingen hebben van organisaties. Wil je graag relevant blijven in een steeds veeleisender wordende markt? Dan
moet je versnellen. Digitale transformatie kan je helpen om te versnellen en je klanten een optimale beleving te geven.

Downloaden

Benieuwd welke ingrediënten een organisatie nodig heeft voor een duurzame digitale transformatie? Download dan het gratis e-book ‘Het kan wél: de weg naar digitale transformatie’.

Downloaden
Mobilee - activatie

Als consultant bij Mobilee los je uiteenlopende vraagstukken op die gaan over digitale transformatie. Je leert veel verschillende keukens kennen door bij diverse opdrachtgevers te werken. Met kennis, ervaring én een bonk energie maak jij blijvende impact op zowel tactisch als strategisch niveau.

Meer informatie
/