Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

MT lanceert lezerspanel

Deze week lanceert Management Team een lezerspanel. De deelnemers kunnen profiteren van een unieke kennisbank.

Met het lezerspanel doet Management Team elke maand onderzoek onder zijn lezersgroepen: leidinggevenden en professionals in Nederlandse bedrijven en instellingen. Deelnemers krijgen op de website inzage in de onderzoeksresultaten. Het panel is opgezet samen met onderzoeksbureau MWM2.

Het is een trend: leiderschap in organisaties wordt regelmatig ter discussie gesteld. De stijgende kosten van gezondheidszorg en onderwijs zou te wijten zijn aan de managers, die te weinig verstand van zaken zouden hebben. Zelfs de crisis zou de schuld zijn van de managementlagen in banken, die onverantwoorde bonussen binnenhengelen. Het aantal managers zou hand over hand toenemen.

Meer inzicht in eigen beroepsgroep

Wat is er waar van deze beschuldigingen? Wat doen managers eigenlijk de hele dag? Verdienen ze echt zo exorbitant? Hoeveel uren werken ze? Met deze en vele andere vragen legt Management Team deze bijzondere beroepsgroep bloot: het midden- en hogere kader in het Nederlandse bedrijfsleven. Een beroepsgroep die een spilrol vervult bij de economische ontwikkeling, bij innovatie en het duurzaamheidsbeleid. Wat is hun werkethiek en wat zijn hun waarden? Is het waar dat alle managers in een Audi willen rijden? Of een Prius? (Of toch liever een Maserati….?)


De trends die uit de onderzoeksresultaten naar voren komen, worden uitgediept in artikelen en series. Daarnaast worden de resultaten gebruikt voor de leveranciersgidsen (de best presterende ict-bedrijven, consultants en financiële partijen), en de imagogidsen die MT elk jaar publiceert. Deelnemers aan het panel hebben op de website inzage in alle resultaten, en hebben daarmee toegang tot een unieke, steeds verder groeiende kennisbank over managers.

Klik hier als u wilt deelnemen aan het panel.