Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Gebruik gloriedagen om de organisatie naar een hoger niveau te tillen

De economie trekt aan en dat biedt groeikansen. Gebruik de gloriedagen om de organisatie naar een hoger niveau te tillen. Binnen de waan van de commerciële dag moet één doel in het middelpunt van de belangstelling blijven staan: de klant.

Gebruik gloriedagen om de organisatie naar een hoger niveau te tillen
Getty
Je leest nu: Gebruik gloriedagen om de organisatie naar een hoger niveau te tillen

Nu is het juiste moment om naar je funnel te kijken en naar procesoptimalisatie. Hoe trek jij de aandacht van je klanten? Sluit jouw content goed aan bij de klant? En waar zit je churn? Wie knapt af op je onderneming en in welk stadium? Ga nu een hoog cijfer halen. Durf lef te tonen en duik in je kwaliteiten.

Groei en verbetering

Scaling up staat in het teken van groei en verbetering. Ook al loopt het bijvoorbeeld lekker met de marketing of procesoptimalisatie, het kan altijd beter. Ga voor kwaliteit én kwantiteit. De opschaalfase is het perfecte moment om de ROI uit je marketing eens rustig te verklaren en te verbeteren. Al lijkt het niet zo, hectiek biedt transparantie.

Om meer kwaliteit te bereiken moeten we anders naar de zaken kijken. Vijf tips voor waardevermeerdering:

#1 Product of dienst wordt totaalervaring

Ken je klantroute en perfectioneer deze. Goed is niet goed genoeg, de kwaliteit van concurrenten blijft ook stijgen. Producten zijn een commodity, service is dat niet. Maak van je producten daarom een service, zoals online schoenenwinkel Zappos dat bijvoorbeeld doet. Het feit dat ze schoenen verkopen wordt zelden door Zappos-ceo Tony Hsieh aangehaald. Het gaat om organisatorische onfeilbaarheid en organisatiecultuur. Ken je pappenheimers en haal er het allerbeste uit.

#2 Lokaal en overal

Denk omnichannel. Klanten en prospects zitten allang niet meer op één kanaal, het zijn de omnivoren van deze tijd. Je mag jezelf een winnaar noemen als je de klant-nieuwe-stijl kunt vangen op zijn eigen terrein, op zijn eigen voorwaarden en onder zijn eigen condities. Dat kan overal zijn. Zorg dat jouw funnel aansluit bij hun ervaring. Blijf niet in één omgeving hangen maar ben commercieel fluïde, net als je klant en diversificeer je marketing.

# 3 Van competitieve prijsstelling naar uitwisseling

Prijs alleen is achterhaald, we denken transactioneel. De waarde van een transactieproces is waardevoller dan geld alleen. De beleving rondom de transactie is van vitaal klantbelang. De aandacht die je krijgt van een klant is jouw levensader. Weet de prijs van deze precaire uitwisseling om voor die 9 te gaan.

#4 Van reclame naar gemeengoed

Weet waar je hart ligt. Waarden lijken een vergezicht dat nooit dichterbij komt. Maar ze zijn belangrijk. Ze zijn niet te verloochenen en jouw klanten zullen de klik met je onderneming vinden op basis van die waarden. Vind de tijd om de emotie terug te brengen in de commercie en inspireer hiermee je klanten en prospects.

#5 Gebruik je gloriedagen

Gebruik je gloriedagen van je onderneming om deze naar een hoger niveau te tillen. Benjamin Franklin zei ooit: “Zonder voortdurende groei en vooruitgang hebben woorden als verbetering, prestaties en succes geen enkele betekenis”.

ScaleUp Summit 2017

Dit artikel is ter voorbereiding van onze ScaleUp Summit op dinsdag 9 mei 2017, waar je als groeiondernemer praktische handvatten ontvangt om je organisatie naar de volgende fase te leiden. Tijdens die event leert David Rendall je winnen door je eigen gektes te omarmen.