Managers gaan te vaak uit van het principe ‘Analyze, Think, Change’, zegt verandergoeroe John Kotter. Met analyses en rationeel denken zou de verandering moeten volgen. In de praktijk werkt deze methode niet. Cijfers alleen roepen nooit een gevoel van urgentie op. Ga daarom uit van de ‘See, Feel, Change’-methode. Laat mensen ervaren, zien en voelen waarom verandering noodzakelijk is. Dán creëer je een gevoel van urgentie.
Bekijk ook andere video’s van Ben Tiggelaar:
- Deel 1: ‘Richt je aandacht op de cirkel van invloed van Covey’
- Deel 2: ‘83% van de medewerkers wordt als zelfsturende professional gezien’
- Deel 3: ‘We moeten de cultuur van kleine bedrijven koesteren en stimuleren’
- Deel 4: ‘Wees eerst de baas over jezelf, dan pas over een ander’
- Deel 5: ‘Is Craigslist de oplossing voor succesvol management?’
- Deel 6: De strategie van Ricardo Semler werkt
- Deel 7: Zo voorkom je dat je het verkeerde personeel aanneemt
- Deel 8: ‘Houd vast aan je richting, maar laat medewerkers ook experimenteren’
- Deel 9: ‘Drie vaardigheden die een change master moet bezitten’
- Deel 10: De bescheiden maar gedreven professional is onmisbaar
- Deel 11: ‘Waarom kerncompetenties zo belangrijk zijn’
- Deel 12: Zingeving is trending binnen bedrijven
- Deel 13: Dit is hoe disruptieve bedrijven ontstaan