Bob is divisiedirecteur van een groot concern. Hij doet zijn best. In aflevering 145 besluit hij het nou eens niet zelf op te lossen.
VAN Anton
AAN Bob
ONDERWERP De hoekkamer met uitzicht op het park
Bob,
Begrijp ik dat goed? Gaat die nieuwe chef van Sales nu op de vijfde zitten, op het eind van de gang, dus in die hoekkamer met zes ramen en uitzicht op het park? Terwijl ik al máánden vraag om een grotere ruimte, te meer daar ik in mijn huidige kamer nauwelijks plaats heb om meer dan één klant tegelijk te ontvangen, wat lastig is, want vaak komen klanten van mij met zijn tweeën, met zijn drieën, soms zelfs met zijn vieren, en dan moet ik naar de ontvangstruimte op de vierde, twee etages lager dus, kortom, dan moet ik met dat hele gezelschap dat net naar boven is gekomen weer naar beneden, en die zie je dan ook denken: wat armoedig is het hier geregeld. En daar kan ik ze dan geen ongelijk in geven. En dan komt er zo’n nieuwe chef en die wordt dan ineens maar geplaatst in een ruimte waar hij wél op de juiste manier klanten kan ontvangen. Ik vind dit eerlijk gezegd bijna beledigend richting mij en ik vind het tevens beneden alle peil dat hierover geen énkel overleg heeft plaatsgevonden. Dat valt me echt van je tegen, Bob.
Anton
Hoi Guus,
Ik kreeg net een enorm zeurderig mailtje van Anton – zie bijgaand. Kun jij er wat aan doen en kun jij die man tot bedaren brengen? Ik heb om heel eerlijk te zijn wel wat zaken van groter belang aan mijn hoofd. Dank zovast!
Bob
Bob,
Op zich wil ik je wel helpen, maar in de Projectgroep ‘Seating Plan Rules & Management is zeven maanden geleden vastgesteld dat waar mensen komen te zitten in principe een zaak is van HR en dat alleen de executie daarvan bij onze mensen van Facility Management berust. Zouden ik en mijn mensen nu dus een oplossing aandragen, dan zouden de mensen van HR kunnen zeggen: ja ho, dit kan niet zomaar, dát is ons terrein. En daar hebben ze dan nog gelijk in ook. Hoe graag ik het misschien ook zou willen, ik kan dus niet tot enige actie overgaan voordat HR hier een besluit over genomen heeft.
Guus van Oefelen
Deputy Senior Facility Manager
Hoi Anneliese,
Ik kreeg net een enorm zeurderig mailtje van Anton – zie bijgaand – en die stuurde ik door naar Guus en die stuurt me nu ook weer een enorm zeurderig mailtje dat ik niet bij hem moet zijn, maar bij jullie. Kun jij er voor mij eens naar kijken en met een voor eenieder acceptabele oplossing op de proppen komen? Ikzelf heb het momenteel namelijk echt veel te druk om ook nog dit soort kwesties zelf af te handelen.
Bob
Hoi Bob,
Ik snap je punt, maar Guus verwijst in zijn mailtje op zich terecht naar de uitkomsten van de Projectgroep Seating Plan Rules & Management, waar inderdaad is vastgesteld dat HR voor iedereen zeg maar de plekken aanwijst. Echter, en dat vergeet hij, dit geldt nadrukkelijk níet voor plekken voor senior managers – en in dit geval gaat het nadrukkelijk om een senior manager. Komt het indelen op dit niveau, dan is in de projectgroep besloten dat het MT de zaak zelf ter hand neemt. Ik zou je dan ook best willen helpen, maar dan ga ik nadrukkelijk tegen de opgestelde regels in en als ik daar eenmaal aan begin, dan is het hek nadrukkelijk van de dam. Misschien dat Karin je hierin kan helpen?
Overigens: Anton kan als hij gasten ontvangt ze toch ook gewoon beneden opvangen in plaats van ze eerst helemaal naar de zesde te laten komen om ze dan vervolgens weer mee te nemen naar de ontvangstruimte op de vierde? Het is maar een adviesje…
Anneliese Heemstra
Deputy Senior HR Manager
Hoi Karin,
Luister, ik krijg eerst een enorm zeurderig mailtje van Anton, dan eentje van Guus en nu weer eentje van Anneliese die me weer doorverwijst naar jou en ik zie het alweer gebeuren: dat draait maar rond en schuift maar af en uiteindelijk kan ik me er weer mee bezighouden, altijd weer hetzelfde in dit bedrijf. Maar dit keer mooi niet, iemand lost het maar op! En nu eens niet ik, want ik heb daar gewoon geen tijd voor en nog één ding: ik heb ook gewoon geen zin meer om me als directeur met dit soort nonsens bezig te houden.
Dus: LOS HET MAAR OP!
Bob
Out of office reply
Karin de Graaff is met vakantie. Ik ben er weer maandag 5 juli. Voor dringende zaken kunt u terecht bij onze directeur.
Hoi Anton,
Ik zag je mailtje. Zullen we dan maar vanmiddag even zitten en kijken of we iets kunnen verzinnen? En misschien kunnen we het kort houden, ik heb het nogal druk.
En o ja, nog iets: is het een idee dat je, tot het moment dat er een andere oplossing is, je gasten beneden opvangt en ze dan meeneemt naar de ontvangstruimte op de vierde? Dank je!
Bob
Bekijk de andere mailwisselingen van Bob de Manager