De topman van de Zuid-Koreaanse autofabrikant Hyundai, Chung Mong-koo, dreigt zes jaar in de cel te verdwijnen.
Chung Mong-koo werd april vorig jaar opgepakt op verdenking van omkoping en verduistering. De rechters doen mogelijk volgende maand uitspraak. Die zal sowieso omstreden zijn. Zuid-Koreaanse rechter worden bekritiseerd om de lage straffen voor sjoemelende topmanagers. Aan de andere kant zal een zware straf grote gevolgen hebben. Analisten zeggen tegen persbureau Reuters dat Hyundai zonder Chung Mong-koo praktisch niet kan functioneren.
(Elsevier)



