Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Werknemer mist promotiekansen binnen eigen bedrijf

Een gebrek aan promotiekansen binnen het eigen bedrijf leidt ertoe dat werknemers naar betere banen bij andere bedrijven hengelen. Dat zegt 60 procent van de respondenten aan een enquête van Investors in People.

Bijna de helft van de ondervraagden vond dat ze in het eerste halfjaar van hun indiensttreding al een promotie verdienden, maar niet kregen. Volgens het onderzoek hebben de meeste bedrijven een beter communicatiebeleid over promotiekansen nodig. Managers moeten duidelijker communiceren en actieplannen opstellen om werknemers te helpen hun doel te bereiken. Van de respondenten die zich bij een promotie gepasseerd voelden, had 18 procent er geen idee van waarom zij het uiteindelijk niet hadden gehaald.

Volgens Investors in People moeten bedrijfsleiders meer belang hechten aan een duidelijk promotieproces omdat dit uiteindelijk tot een besparing op rekruteringskosten voor vervangers leidt.
(Growing Business, Express.be)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.