Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Volkswagen-topman Bernhard vertrekt eind deze maand

Wolfgang Bernhard, topman van het Volkswagen-automerk, legt per 31 januari 2007 zijn functie bij het Duitse autoconcern neer. Dat maakte VW donderdag bekend na een zitting van de raad van commissarissen.

De 46-jarige Bernhard is pas sinds februari 2005 in dienst bij VW. Volgens de autofabrikant maakt zijn vertrek deel uit van een ‘herstructurering van de verantwoordelijkheden binnen VW’. De werkzaamheden van Bernhard worden overgenomen door de onlangs aangetreden VW-bestuursvoorzitter Martin Winterkorn.

Over het vertrek van Bernhard wordt al enige weken gespeculeerd sinds de onverwachte benoeming van Winterkorn in november tot nieuwe bestuursvoorzitter van het VW-concern. Bij de herstructurering van VW kreeg Bernhard veel bewegingsvrijheid van Pischetsrieder. Zo is hij bezig 20.000 banen te schrappen en verlengde hij de werkweek zonder extra salaris. Deze vrijheden worden nu ingeperkt door Winterkorn. Voortaan zou Bernhard alleen nog maar de verantwoordelijkheid voor de productie dragen. Dat weigert Bernhard. Zijn contract bij VW loopt eigenlijk tot 2010.
(ANP)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.