Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Verhoog razend snel uw online sales

Een bedrijf dat niet online aanwezig is, krijgt het steeds moeilijker om te overleven. Maar hoe haalt u nou meer uit de bedrijfssite of webwinkel?


Nederlandse retailers die afgelopen tijd de crisis van zich af hebben weten te slaan, zijn vrijwel allemaal behoorlijk actief op het wereldwijde web. Bedrijven die nog geen website hebben, dreigen de boot te missen als ze niet snel een webwinkel of bedrijfssite oprichten. En wie wel een site heeft, maar er niets mee doet, moet ook snel actie ondernemen. Online heeft de toekomst en daar moet u hoe dan ook op inspelen.

Meer bezoek trekken

U heeft een mooie site, maar waar haalt u het bezoek vandaan? Iedereen kan een website en webwinkel beginnen, maar hoe zorgt u dat bezoekers naar uw site komen in plaats van naar de concurrent? Daarvoor zijn verschillende methodes voorhanden. Zo kun je gratis aan de slag met Search Engine Optimalisation (SEO) om hoger in de zoekresultaten uit te komen. Maar met een beetje budget is het aan te raden om bijvoorbeeld ook affiliatemarketing, bannercampagnes en Search Engine Marketing (SEM) in te zetten om meer bezoek te trekken.

 


Beter dan de concurrent

Iedereen wil de beste zijn, zo ook de concurrent. Hoe zorgt u dat u de concurrentie een stap voor blijft? Allereerst door te zorgen voor een actuele up-to-date site die bijblijft bij de nieuwste technologieën, mogelijkheden en wensen van de klant. U zult voortdurend in online marketingactiviteiten moeten investeren en blijven werken aan de steeds veranderende SEO-vereisten om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te komen. Dat kan uw concurrent natuurlijk allemaal ook doen. Waar echter nog veel te winnen valt, is het bieden van net dat beetje extra service, een snelle levering en voordelige retourzendingen. Heeft u daarnaast een duidelijke en klantvriendelijke site, dan is de kans groot dat klanten vaker terugkomen en de site aanprijzen bij vrienden en collega's.

Bezoek aanzetten tot kopen

Meer bezoek is leuk, maar als u die bezoekers niet weet om te zetten naar klanten, heeft u er nog niets aan. Zorg daarom voor een goede salesfunnel die eindigt op de bevestigingspagina. Dat doet u onder andere door uit te zoeken op welke pagina’s veel bezoekers afhaken. Probeer te achterhalen waardoor dat komt en deze knelpunten aan te passen. Daarnaast is het belangrijk om overzicht te creëren. Een lange bezoektijd is over het algemeen geen gunstig teken. Online bezoekers zijn gehaaste klanten. Ze willen binnen 7 seconden hun doel gevonden hebben. Zorg dus voor duidelijke buttons en bied niet teveel opties per pagina aan. Plaats daarnaast een veilig en betrouwbare look en feel boven een mooie vormgeving. Bied de klant een zo zeker mogelijk gevoel.

Zelf doen of deskundigen inschakelen

Afhankelijk van de wensen, eisen en mogelijkheden die u heeft, kunt u ervoor kiezen om alle online marketingactiviteiten in eigen hand te houden. Zelf deals sluiten voor affiliatemarketing, u inlezen om de site te optimaliseren voor de zoekmachines en de bezoekers en een banner op een andere site laten plaatsen. De vraag is echter in hoeverre het u meer tijd en geld kost dan dat u het u oplevert. Die afweging maakt u zelf. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een exploitant in te huren die de banners wegzet op (voor u relevante) websites of affiliatedeals sluit. Een stap verder is het om een gespecialiseerd bureau in te schakelen. Zij sluiten onder andere deals met exploitanten en zetten voor u meerdere methodes in om de conversie op de site te verhogen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Meer weten over online conversie verhogen?

Kijk op ondernemerinbusiness.nl voor de volledige informatie over:

Met medewerking van Ulke Verkerk van online performance marketingbureau Quisma