Frans Croonen, de voorzitter van de raad van bestuur van het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) in Den Bosch, stapt op. In de loop van dit jaar beëindigt hij zijn werkzaamheden. De raad van toezicht is begonnen met zoeken naar een opvolger.
Croonen werd in mei 1999 aangesteld als bestuursvoorzitter van de twee Bossche ziekenhuizen die bestuurlijk waren gefuseerd. Sinds 2002 stond hij aan het roer bij het JBZ. Het JBZ is de afgelopen jaren meerdere keren in het nieuws geweest vanwege besmettingen met open tuberculose en de MRSA-bacterie.
Vorige week bleek dat het ziekenhuis een tekort van veertig miljoen heeft en daardoor de beoogde nieuwbouw moet versoberen. Of deze feiten reden zijn voor het opstappen van Croonen is niet bekend. Volgens het ziekenhuis is de voorzitter door “persoonlijke overwegingen” tot zijn besluit gekomen.
Bron: Nieuws.nl



