Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Test MT: Wolters Kluwer heeft beste receptionistes

Bij bijna de helft van de 24 AEX-bedrijven is de receptie niet het visitekaartje dat je zou verwachten. Dit blijkt uit onderzoek van het tijdschrift Management Team, dat vrijdag verschijnt. Van de 24 bedrijven heeft Wolters Kluwer met afstand de beste receptionistes in dienst.

De receptie is zowel aan de telefoon als in persoon het visitekaartje van een bedrijf. Omdat de eerste indruk vaak lang blijft hangen, veronderstel je dat er zorg en aandacht wordt besteed aan de aanstelling van de functionarissen ‘achter de balie’.

De 24 AEX-bedrijven blijken dat niet te hebben gedaan: bijna de helft scoorde een dikke onvoldoende in het Management Team-onderzoek. Negen bedrijven scoren lager dan een 5,5. Aegon, Getronics en Heineken sluiten de rij met een 4. Wolters Kluwer is het enige bedrijf dat een 10 scoort.

De recepties zijn beoordeeld op onder meer uitstraling, inrichting, klantvriendelijkheid, kennis van het bedrijf en de beschikbaarheid van een jaarverslag.

TomTom
Verslaggeefster Haitske van de Linde, die de test uitvoerde, is nog maar net bekomen van de schrik. Over haar bezoek aan TomTom zegt ze bijvoorbeeld: “Achter de balie is het een chaos, er ligt van alles kriskras opgestapeld en her en der verspreid. De rest van de ruimte is redelijk hip ingericht en ook de geheupbroekte verschijning achter de balie past daar wel bij. Totdat de dame zich in haar zoektocht naar een jaarverslag van ons af bukt en een bouwvakkerdecolleté dat zijn weerga niet kent aan de hele wereld tentoonspreidt…” De 4,5 voor TomTom zal niet verrassen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.