Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Staf Daimler opnieuw betrokken bij fraudezaak

In Duitsland is een aanklacht ingediend tegen een ex-manager en drie medewerkers van autofabrikant DaimlerChrysler. Zij worden ervan verdacht euro 40 miljoen te hebben gestolen van hun werkgever via valse facturen.

De openbaar aanklager in Stuttgart zei dat de 41-jarige man, die werkte als financieel controleur, wordt verdacht van het goedkeuren van valse rekeningen voor verzonnen werkzaamheden over een periode van vijf jaar. Een jaar geleden deed de politie invallen in zijn huis en werkplek en wist daar euro 20 miljoen aan onrechtmatig verkregen vermogen te onderscheppen.

De man, wiens identiteit niet openbaar werkt gemaakt, is valsheid in geschrifte en contractbreuk ten laste gelegd. Een woordvoerder van DaimlerCrysler heeft het politieonderzoek bevestigd maar onthield zich verder van commentaar.
(Het Financieele Dagblad)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.