Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Siemens verlaagt winst na fraude-onderzoek

Siemens heeft maandag de winst over het afgelopen gebroken boekjaar moeten bijstellen na een onderzoek naar interne fraude. Het elektronicaconcern begon een intern onderzoek nadat het Openbaar Ministerie (OM) in november de boeken van het concern onder de loep nam.

Door de aanpassingen komt de nettowinst over het gebroken boekjaar 2006, dat eindigde op 30 september, uit op 3,03 miljard euro in plaats van 3,11 miljard euro. Het Duitse OM speurt naar 200 miljoen euro die waarschijnlijk door Siemens-personeel is gebruikt voor omkoping in het buitenland.
(ANP)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.