Voormalig VVD-Kamerlid Patricia Remak is veroordeeld tot een celstraf van één jaar, waarvan drie maanden voorwaardelijk, wegens uitkeringsfraude.
Remak zat vier jaar voor de VVD in de Tweede Kamer en kreeg daarna wachtgeld. Ze verzweeg haar nieuwe inkomsten als Provinciale Statenlid in Noord-Holland en als medewerkster van het ministerie van Financiën. In totaal fraudeerde ze voor ruim een ton. De straf is volgens RTV Noord-Holland zo hoog omdat Remak al eerder heeft gefraudeerd en omdat ze het vertrouwen in politici heeft geschaad. Remak gaat tegen de straf in hoger beroep.
(NOS)



