Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Onderzoek naar ondergang KPNQwest

Er komt een onderzoek naar de ondergang van de telecomonderneming KPNQwest. Dat heeft de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam donderdag besloten. De Ondernemingskamer houdt er “ernstig rekening” mee dat KPNQwest de banken en beleggers heeft misleid. Het samenwerkingsverband tussen KPN en het Amerikaanse Qwest ging medio 2002 failliet.

De uitspraak is een overwinning voor de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), die de zaak tegen KPNQwest had aangespannen. De VEB stelt dat het destijds aan de beurs in Amsterdam genoteerde KPNQwest willens en wetens de omzet heeft ’opgepompt’ door overcapaciteit op zijn glasvezelnet te verkopen aan andere telecombedrijven, en in ruil hiervoor capaciteit terug te kopen. Ook heeft KPNQwest onrealistische prognoses afgegeven, aldus de belangenorganisatie voor beleggers. (ANP)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.