Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

KPN zet rem op telefonie via internet

KPN is gestopt met adverteren voor internetbellen. Het telecombedrijf wil eerst de grote rij klachten bij zijn abonnees wegwerken.

KPN kon het afgelopen jaar de toestroom aan nieuwe internetbelklanten niet aan. Het telecombedrijf kreeg er meer dan een half miljoen internetbellers bij. Op het hoogtepunt meldden zich 20.000 nieuwe abonnees per week bij KPN. In 5% van de gevallen ontstonden complexe problemen.
 
'Dat is een onacceptabel niveau', aldus KPN-topman Ad Scheepbouwer dinsdag in een toelichting op de jaarcijfers. Nog steeds wachten duizenden klanten op een werkende internetbellijn. 'We zijn slachtoffer van ons eigen succes geworden.'
 
Volgens de topman zijn de problemen bij nieuwe abonnees dankzij een reeks maatregelen nu onder controle. 'Het is nu zaak de voorraad bestaande klachten zo snel mogelijk weg te werken.'
 
Eelco Blok, verantwoordelijk bestuurder voor vaste telefonie, durft geen termijn te noemen waarbinnen alle problemen zijn opgelost. De problemen bij internetbellen hebben er volgens Blok toe geleid dat KPN de introductie van zijn internettelevisieaanbod KPN Mine vorig jaar uitstelde. De lancering staat nu deze maand gepland.
 
KPN verwacht dit jaar een gelijkblijvend bedrijfsresultaat voor amortisatie en afschrijvingen ( ebitda) en een stabiele omzet. Het bedrijf kondigde tevens een nieuw aandeleninkoopprogramma aan ter waarde van euro 1 mrd in 2007. Over geheel 2006 realiseerde KPN een ebitda van euro 4,84 mrd. De omzet liep licht op tot ruim euro 12 mrd. KPN onderzoekt overnamemogelijkheden in Oostenrijk en Zwitserland.
(FD.nl)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.