Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Helft drinkt te veel tijdens kerstborrel

Bij maar liefst de helft van de bedrijven wordt vanmiddag te veel gedronken tijdens de kerstborrel, zo blijkt uit onderzoek van NationaleVacaturebank.nl.

Reden voor de politie om in het hele land alcoholcontroles te houden. De controles beginnen al in de vroege middag. De politie verwacht talloze werknemers van de weg te moeten halen omdat ze geen maat weten.
 
Bob
“Regel alsjeblieft een Bob voor de kerstborrel”, zegt woordvoerder Leo Maat van Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie. “Vrijwel alle regiokorpsen zullen deze middag intensieve alcoholcontroles houden. We voelen al aankomen dat er veel werknemers met te veel drank op de weg op gaan
 
Gratis
De kerstborrel is razend populair bovendien, niet in de laatste plaats omdat de drank gratis is. Uit het onderzoek van de vacaturewebsite blijkt dat zeker tachtig procent van de bedrijven een borrel organiseert en dat de helft van de werknemers zich vol overgave op de gratis lekkernijen stort.
 
Te veel
Eerlijkheidshalve geeft 29 procent van de respondenten zelf al aan tijdens deze 'werkbesprekingen' te veel alcohol te drinken. Ze weten vaak niet dat een deel van hun collega's daar een vervelende nasmaak aan overhoudt: 43 procent ergert zich aan de beschonken kantoorgenoot. Slechts een kwart stelt zich daar niet druk om te maken. 24 procent van de bedrijven zegt dat er nooit te veel gedronken wordt. Bij de helft is dat altijd het geval.
 
Economie
Werkgeversorganisatie VNO-NCW is blij dat er veel gezelligheid is bij de bedrijven. “Een teken dat het goed gaat met de economie”, zegt woordvoerder Angelique Heijl. “We hopen wel dat collega's de beschonken collega manen een veilige wijze van vervoer te kiezen of hem of haar thuisbrengen.”
(Telegraaf)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.