Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goedkoop belonen

Hoge bonussen als motivatietool zijn in diskrediet geraakt. Bovendien zijn ze duur en niet eens effectief. Zo blijkt uit onderzoek van de New York Times.

 

Dat het ook goedkoper en effectiever kan bepleit strategisch beloningsadviseur Globoforce. In de praktijk blijken mensen die een ‘lik-op-stuk-waardering' en erkenning krijgen, beter te presteren. Zij komen daarom met het applaussysteem. In plaats van dat het management op gezette tijden bij Pop- en functioneringsgesprekken een kritisch schouderklopje uitdeelt, zijn het nu de medewerkers die elkaar de hemel in prijzen. Collega's kunnen elkaar bij uitzonderlijke inzet of prestaties een e-card sturen. Hoe meer e-cards hoe groter de directe erkenning, maar doordat er een centrale registratie plaatsvindt, is ook de financiële afwikkeling aan het eind van het jaar geen punt van discussie.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Deze ‘beloon elkaar formule' doet het vooral goed in platte organisaties en kan een belangrijke incentive worden als u toch het beloningsbeleid doorlicht.

Bron: Globoforce,NYT

hrm