Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Werkplekmerk


Wie? De naam Gispen staat synomiem aan mooi, functioneel design van hoge kwaliteit. In 2004 kocht het huidige managementteam het bedrijf via een management buy-out van het Deense Scandinavisk. De identiteit en ­designhistorie van het ruim 90 jaar oude merk werd nieuw ­leven ingeblazen en het ­bedrijf ontwikkelde zich van kantoormeubelproducent tot ‘bedenker en realiseerder, ­samen met de klant, van een functionele en aangename werkomgeving’. Met andere woorden: ­Gispen verzorgt tegenwoordig de hele ­kantoorinrichting from scratch, inclusief het inventarisbeheer als dat gewenst is, ­onder het motto ‘A better life at work’.

Waarom Best Managed Company? Algemeen directeur Peter Veer (49): “Een vijftal redenen. Eén: in crisisjaar 2009 leden wij geen ­omzetverlies, wat in onze branche een outperformance ­betekent van 26 procent. Twee: ook onze winstgevendheid bleef op peil. Drie en vier: onze flexibiliteit en positionering, aldus de Best Managed Company-jury. En vijf: onze prestaties op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Wij opereren sinds 1 juli volledig klimaatneutraal, zelfs als je onze transporten én het woon-werkverkeer van onze medewerkers meerekent. Nu compenseren we nog CO2-uitstoot via een windenergieproject in Taiwan, maar in 2019 willen we niet meer hoeven te compenseren.”

Wat leren we daarvan? “Je moet altijd op zoek zijn naar de toegevoegde waarde die je kunt leveren. Als je dat niet doet, word je afgerekend op de prijs. Dat is een wijsheid die ik er hier steeds weer inprent. Daarom zijn wij in de ­automatisering van ons machinepark ­zodanig flexibel dat we exact de klantenwens kunnen invullen en daarom is 60 procent van de producten die onze fabriek verlaten, op maat gemaakt. Alles is erop gericht om de verwachting van onze klanten te overtreffen. Lever je gewoon naar tevredenheid, dan heb je het niet goed genoeg gedaan.” (PdW)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Best Managed Companies is een initiatief van Deloitte, in samenwerking met Kamer van Koophandel, VNO-NCW, TiasNimbas en MT. Meer info: bmc.mt.nl

>> Dit artikel komt uit een editie van MT. Bestel het nieuwste magazine online <<