Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Gemeenten zijn telefonisch slecht bereikbaar

De telefonische bereikbaarheid van gemeentelijke medewerkers laat te wensen over. De gemeente Enschede heeft becijferd dat niet afgehandelde telefoontjes 33 procent extra werk opleveren.

TNS Nipo deed onderzoek naar de telefonische bereikbaarheid van gemeenten in opdracht van KPN Mobiel Nederland. Voor het onderzoek werden 18 gemeenten, provincies en ministeries doorgelicht.
 
Stranden
De belangrijkste conclusie is dat binnenkomende telefoontjes wel worden opgenomen, maar dat bellers vervolgens stranden in de organisatie. Gemeenten hebben de afgelopen jaren niettemin veel geïnvesteerd in hun bereikbaarheid.
 
Afwezig
Respondenten zeggen dat de lage bureaubezetting het grootste probleem is. Ook zijn veel ambtenaren niet op hun vaste plek aanwezig, omdat ze er op uit gaan voor overleg met inwoners en bedrijfsbezoek.
 
Mobiele telefoon
Het zou helpen als gemeentelijke ambtenaren een mobiele telefoon zouden hebben. Echter, slechts 20 procent van de ambtenaren heeft een mobiele telefoon van de werkgever, terwijl 33 procent van hen minstens één dag per week buiten de deur werkt.
(Overheidsmanagement.nl)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.