Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Focus op ict-onderhoud belemmert innovatie

Europese ict-managers zijn te veel gefixeerd op routineonderhoud van de bestaande infrastructuur. Ze investeren onvoldoende in innovatieve diensten die de kosten verlagen, ict-management automatiseren en bedrijfsresultaten verbeteren.

Dat blijkt uit een onderzoek van Hewlett-Packard onder zevenhonderd ict-managers in acht Europese landen. De meeste managers houden zich vooral bezig met het operabel houden van de bestaande infrastructuur. Veiligheid, stabiliteit, 24/7 beschikbaarheid en het minimaliseren van de uitvalkosten zijn hun prioriteiten.
 
Kloof
De resultaten tonen een kloof in verwachtingen. Van ict-managers wordt verwacht dat ze kostenverlagend werken en veranderingen in bedrijfsprocessen kunnen verwerken. In de praktijk blijken zij zich vooral bezig te houden met dagelijkse operationele ict-beslommeringen.
 
Kostenpost
Deze operationele kosten zijn de snelst groeiende kostenpost in veel ict-budgetten. Een groot percentage van de ict-uitgaven wordt opgeslokt door onderhoudsvoorzieningen, upgrades en migraties. Slechts een fractie van het budget kan worden aangewend voor initiatieven die de businesswaarde van de ict verbeteren.
(Zibb.nl)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.