Nu Philips zijn televisie-activiteiten verkoopt aan het Chinese TPV, blikken wij nog even terug op de hoogtepunten van 85 jaar Philips tv-geschiedenis.
Goed, het merk Philips verdwijnt voorlopig niet van de tv's. Maar de voortvarendheid waarmee alle hard- en softwareontwikkelingen van Philips Research ooit werden omgetoverd in consumentenproducten die het tv-kijken aangenaam maakten, is nu toch echt tot een einde gekomen.
Frans van Houten grijpt met de verkoop van de tv-activiteiten op de van hem bekende wijze diep in met de verkoop van de tv's aan Chinezen. Bedrijfsmatig een logische en gezonde stap, maar wel een die nostalgisch stemt, na 85 jaar waarin in Europa de naam Philips toch bijna synoniem was met tv's.
Bekijk de slideshow met het roemruchte beeldbuisverleden van Philips op Techbusiness.nl, het digitale platform van MT Mediagroep dat business maakt van technologie.
Lees ook:
- Van Houten: Philips stopt met tv's
-
Kan Van Houten Philips laten groeien?
-
Een open brief aan Frans van Houten