Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Bestuurder Siemens op vrije voeten

Bestuurslid Johannes Feldmayer van het Duitse technologieconcern Siemens is op borgtocht vrijgelaten. Dat heeft het bedrijf woensdag bekendgemaakt. Feldmayer heeft een week vastgezeten op verdenking van betrokkenheid bij een reeks omvangrijke fraudeschandalen bij Siemens. Het onderzoek tegen hem wordt voortgezet.

Feldmayer is het hoogste kopstuk van Siemens dat tot dusver is gearresteerd in de corruptieaffaire. Hij werkt sinds 1979 bij het bedrijf en zit sinds 2003 in de directie. Hij geeft onder meer leiding aan de ict-divisie. Justitie in Duitsland verdenkt hem ervan dat hij smeergeld heeft betaald aan het hoofd van een werknemersorganisatie, de eveneens opgepakte Wilhelm Schelsky.

Bron: ANP

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.