Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘Bereikbaarheid Randstad aanpakken’

De slechte bereikbaarheid van de Randstad moet met veel meer urgentie worden aangepakt. De filevorming is aanzienlijk ernstiger dan in andere polycentrische gebieden in West-Europa.

Dat schrijft de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (Oeso) in Parijs in een rapport over de Randstad, dat vandaag verschijnt. Als gevolg van de moeilijke bereikbaarheid blijft de productiviteitsgroei van de Randstad met 1,2 procent al tien jaar sterk achter bij die van andere Europese steden, schrijft de Oeso.

Om de Randstad beter bereikbaar te maken, moeten volgens de organisatie versneld nieuwe wegen worden aangelegd. Ook moet rekeningrijden veel eerder worden ingevoerd dan in 2012 zoals nu is gepland. De organisatie pleit ook voor investeringen in het openbaar vervoer om frequentere en snellere verbindingen van treinen te realiseren, zodat openbaar vervoer een serieus alternatief voor de auto wordt.
(NRC.nl)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.