Doorverbonden worden met de ceo van een van de 24 AEX-bedrijven valt nog niet mee. Logisch natuurlijk, die mensen hebben wel wat beters te doen. Maar hòe je afgescheept wordt… Daarin zit nog een groot verschil.
MT nam de telefonische reacties op.
Wat denkt u zelf?
Onvriendelijkheid heeft haar overtreffende trap gevonden in de telefoniste van Getronics. Wanneer verslaggeefster Haitske van de Linde vraagt waarom ze niet rechtstreeks met de heer Wagenaar (bestuursvoorzitter) kan worden doorverbonden klinkt het op een poeslieve toon waar het gif vanaf druipt “waarom dènkt u?”. Bij het afluisteren van het audiofragment bekruipt je het sterke vermoeden dat wanneer Van de Linde netjes afsluit met “dank u wel voor de moeite”, de hoorn er aan de andere kant met een oerkracht wordt opgesmeten.
Beluister hier de audio
Voorzichtigheid-troef?
Voorzichtigheid kan ook tot in het absurde doorslaan. Zo kan de receptioniste van Numico onze verslaggeefster wel doorverbinden maar mag ze haar niet vertellen met wie. Hoogst verbaasd informeert Van de Linde vervolgens naar de functie van de betreffende persoon waaraan ze wordt doorverbonden. Helaas. Ook daar mag Numico’s telefoniste niet op antwoorden. Ze lijkt het zelf ook genant te vinden.
Beluister hier de audio
Behulpzaamheid receptionistes getest
De telefonische vragen aan de AEX-bedrijven maken deel uit van de test die Management Team heeft uitgevoerd naar de behulpzaamheid van receptionistes. Wolters Kluwer komt met een dikke tien als beste uit de test. In het komende nummer is het hele artikel te lezen.
Beluister de audio van Wolters Kluwer