Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Ambtenaren kunnen maar beter meedoen aan levensloop

Ambtenaren die ouderschapsverlof opnemen, krijgen hun vrije uren in 2007 niet meer voor 75 procent doorbetaald, behalve als ze meedoen aan de levensloopregeling.

De werkgevers (ministerie, provincie, gemeente of een andere overheidswerkgever) gaan ervan uit dat de ambtenaren meedoen aan de levensloopregeling en gebruik kunnen maken van een belastingvoordeel van bijna 30 euro per dag. Dat bedrag trekken ze af van het doorbetaalde loon. Wie niet meedoet aan de levensloopregeling, loopt zo maximaal 636 euro per maand mis (bij fulltime verlof).  De overheidswerkgevers en de vakbonden kunnen nog niet inschatten hoeveel ambtenaren er volgend jaar geld mislopen doordat ze niet meedoen aan de levensloopregeling. Ze verwachten dat dit er veel zullen zijn, omdat de levensloopregeling niet populair is. Meer in NRC Handelsblad

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.