Evolve Services helpt bedrijven uit de technologische en it-industrie bij het in de markt zetten van hun product, zoals met marketing, PR en sales. Daaronder zitten ook buitenlandse fabrikanten die naar Europa willen komen.
Afgelopen april verhuiste het bedrijf (5 werknemers) van bedrijventerrein Strijp-S naar flexwerkplek Kick Offices in het Philips stadion in Eindhoven. “Een inspirerende en unieke locatie; midden in Eindhoven”, zegt managing partner (en Sprout-member) Niels Aarts. Hij omschrijft Evolve als “een jonge, innovatieve club met oog voor de nieuwste ontwikkelingen en trends. We hebben een informeel en pragmatisch ingestelde bedrijfscultuur.”
Kan je de ruimte omschrijven?
“Het is een uniek ingerichte werkomgeving met een op maat gemaakt design, waar je je gasten ontvangt in stijl. Een professionele omgeving met een huiselijke sfeer waar je je direct prettig voelt.”
“Vanuit de hospitality-gedachte worden ondernemers ondersteund in hun dagelijkse bezigheden. Door een flexibele en inspirerende omgeving te bieden waar verschillende manieren van werk kunnen worden uitgeoefend wordt er rust en focus gecreëerd voor de ondernemers. Hierdoor kun je je volledig richten op je passie.”
“Het prachtige, moderne Philips Stadion bevindt zich in het centrum van Eindhoven. Het geldt als één van de mooiste voetbalstadions van Nederland, onder meer vanwege de goede faciliteiten voor de pers en voor zakelijke relaties.”
Wat maakt jullie kantoorruimte uniek?
“Het kantoor is voorzien van alle gemakken, zoals: moderne en comfortabele werkplekken, meerdere vergaderruimtes, goede it-voorzieningen, voldoende parkeergelegenheid en een centrale ligging. Ook zijn er drie horecagelegenheden, ruimtes voor evenementen en een fitnessclub.”
Waarom vinden jullie een unieke werkruimte zo belangrijk?
“Ons kantoor dient als een visitekaartje en moet passen bij onze cultuur en kernwaarden. Daarnaast moet de ruimte inspireren en stimuleren.”
Hoe kwam de ruimte tot stand?
“De ruimte is ontworpen door Kragt-groep uit Eindhoven, in samenspraak en samenwerking met PSV en haar partners (sponsoren) die met name bij de bouw een rol hebben gekregen. Kragt is verantwoordelijk voor het design en de exploitatie. Een groot deel van de inrichting. waaronder de meubels, hebben zij zelf ontworpen.”
Wat zijn de reacties van bezoekers?
“Bezoekers omschrijven de ruimte als inspirerend, modern, stoer en luxe. De faciliteiten en ligging (in het Philips Stadion) maken dat met name het topsportklimaat voelbaar is door het hele gebouw, een push die zorgt voor optimale prestaties.”
Wat zijn jullie ervaringen: wat werkt er wel en wat werkt er niet goed?
“Onze ervaringen zijn erg positief. Omdat er sprake is van een turnkey-exploitatie hoeven ondernemers zich geen zorgen te maken over “randvoorwaarden” en is er een klimaat gecreëerd om optimaal te presteren. Zo hoeft je nooit achter koffiebonen of printerpapier aan, is er totale ontzorging op het gebied van it. En krijg je fysieke ondersteuning door middel van een locatie-assistente die gasten ontvangt en facilitaire zaken verzorgt, zoals postontvangst en coördinatie met het schoonmaakbedrijf.”
“Ook zijn er in het kantoor verschillende vergaderruimtes waar je kosteloos gebruik van kan maken. De overige faciliteiten in het stadion – lunch en diner-voorzieningen, evenementruimtes en hospitality zoals bij wedstrijden en concerten – maken het plaatje compleet. Voor dit laatste is er een laagdrempelige samenwerking met PSV, Maison de Boer (huiscateraar) en Philips Stadion evenementen.”
“Iets wat nog in ontwikkeling is, maar waar zeker nog kansen liggen, is de samenwerking met PSV Business en het zakelijke netwerk van PSV. Zij organiseren voor de honderden bedrijven die PSV sponsoren op regelmatige basis bijeenkomsten en activiteiten, van waaruit nieuwe contacten gelegd kunnen worden.”
“Een tip voor andere ondernemers: probeer je zoveel mogelijk te laten ontzorgen zoals wij hebben gedaan. Dit creëert rust en focus waardoor je je als bedrijf volledig kunt richten op je kernactiviteiten.”
Lees ook dit artikel van Niels Aarts: Tien dingen die ik dit jaar leerde over ondernemen
Foto’s: Evolve Services