In januari deed Hans Breukhoven een boekje open. Waarom had hij zijn volledige directie ontslagen? De oprichter van de Free Record Shop vond de netto winst van het voorgaande jaar maar karig. En terecht, want die was gedaald met zo’n 60 procent. “Steeds meer mensen gingen problemen afschuiven, met alle mogelijke lulverhalen waar je in het begin intrapt, maar op den duur niet meer. Ik heb ze vriendelijk verzocht het raam open te doen en er uit te springen.” Maar hij stak ook zijn hand in eigen boezem. Hij had immers de directie te lang aan laten rommelen.
Vanaf januari zijn we een aantal startende ondernemers gaan volgen. Sommigen zijn ondertussen volgroeide ondernemers. Zoals Ronnie Overgoor van Pitch Management, die in de eerste maanden nog moest wennen aan de media. Hij merkte dat zowel Radio 1, Emerce en het FD allen lijstjes met tips van hem wilden. Iets waarop hij toen niet goed was voorbereid. In 2006 groeide hij uit tot de presentator van Pitch TV, een online ondernemersprogramma.
Siete Hamminga van Waleli kondigde in februari aan dat hij een notering aan de minibeurs Alternext wilde. Zijn bedrijf groeide op dat moment sterk, maar staat tot op heden nog niet genoteerd op de beurs voor kleine ondernemers.
Ook Tytecker was op zoek naar geld om verder te groeien. Na zes jaar nog geen omzet te hebben gemaakt, kreeg het vijf miljoen euro. Hoe? De betonvlechters verkochten hun licentie.
Februari was de maand van de Turkse ondernemers. Het lijstje van succesverhalen groeit. Wat doen ze anders en wat maakt ze succesvol? Toen waren er zo’n 15.000 Turkse entrepreneurs. De meest succesvolle: Atilay Uslu van reisorganisatie Corendon. Goed voor 100 miljoen euro omzet per jaar.