Marc Schröder zal samen met Michiel Muller de dag openen. Het duo is verantwoordelijk voor twee bedrijven die beide met een klein gedreven team grote concurrenten bloedzenuwachtig maakten: Tango en Route Mobiel. In hun keynote zullen zij uitleggen hoe ook u non-stop de markt, de concurrentie en uzelf kunt uitdagen.
Tweede keynote-spreker is Iens Boswijk. Zij doorbrak met haar restaurantgids IENS Independent Index het monopolie van de Michelingids. Het werd de grootste en meest geraadpleegde restaurantgids op internet, met een half miljoen bezoekers per maand. Boswijk staat nu voor de grote vraag van veel succesvolle ondernemers: hoe nu verder? Hoe haar team scherp te houden, moet IENS naar het buitenland, is het verstandig uit te breiden naar andere sectoren?
Na de lunch begint het uitgebreide sessiegedeelte, dat aan het van de middag wordt herhaald. Onder leiding van topondernemers leert u in een kleinere setting de fijne kneepjes van het uitdagen. In totaal zijn er vijf sessies, waarvan u er twee kunt bijwonen. Show me the money wordt een bruisende talkshow over financiering: hoe haal ik geld op, hoe verleid ik investeerders en wat zijn de geheimen van een beursgang? Met onder meer uitgever Oscar Kneppers, die geld ophaalde bij Annemarie van Gaal en het investeringsfonds van Joop van den Ende en Hubert Deitmers.
Daarnaast zijn er sessies over ondernemen in het buitenland (met onder meer Joris Hoogenbosch van Studelta die succesvol is in China), speednetworking en een speciale sessie over groeistuipen: hoe is het als je bedrijf enorm hard groeit. Die laatste sessie wordt onder meer gegeven door entrepreneur van het jaar Pieter Zwart van Coolblue.
Tot slot leert Bram van Rijen van bureau Mangrove (ook bekend als Dr Internet in Sprout) in de – met hoofdsponsor Bizner georganiseerde – sessie Een Scorende Site in een Uur u alles over het functioneler en effectiever maken van uw site. Wie vroeg boekt, kan nog een sessie kiezen. Daarna geldt: vol is vol.
Ook tussen de sessies is er volop spektakel. In het onderdeel How I did it? vertellen onder meer Unico Glorie (2waytraffic) en Atilay Uslu (Corendon) hoe zij zover zijn gekomen. Zo daagde Uslu de reiswereld uit en bouwde in zeven jaar de vijfde reisorganisatie van Nederland op, met 110 miljoen omzet. Glorie daagt Endemol uit en bouwde in drie jaar een beursgenoteerd bedrijf met 30 miljoen omzet. Andere hoogtepunten zijn de talkshow Dikke Shit waar entrepreneurs openhartig vertellen hoe zij omgaan met tegenslagen, de veelbekroonde marketeers van Achtung die uitleggen hoe u met weinig geld een topmerk neer kunt zetten en Pim Betist van Sellaband die de muziekindustrie knap zenuwachtig maakt.
Tussen alle uitdagende ondernemers door spreken nog twee heel andere challengers. Zo kunt u horen hoe Richard Bottram de bovenmenselijke prestatie neerzette om een jaar lang dagelijks een marathon te lopen. Een ander verhaal vol passie, afzien en doorzettingsvermogen is dat van Gijs Groeneveld van Ocean Fours. Die roeide van New York naar Rotterdam. De dag wordt afgesloten door een topspreker met wie we nog in onderhandeling zijn.
Snel een kaart boeken? Ga nu naar www.challengerday.nl