Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Iens.nl in de etalage voor financiering

Simone Brummelhuis, oud-directeur Iens.nl, verkoopt haar belang in de website. De reden: ze wil volop aan de slag met nieuwe initiatieven. “Na vier maanden pionieren ga ik nu milestones zetten.”

Hoe kijkt u terug op 2008?

Als een jaar van verandering; vanaf 1 januari kreeg ik tijd voor nieuwe dingen toen ik mijn directeurschap bij IENS overdroeg aan een nieuwe CEO, Sander Klos. Die tijd heb ik eerst benut met allerlei activiteiten: adviseren van businessplannen van derden, schrijven voor TheNextWeb, een Female brainstorm camp bij Picnic, Culinaire artikelen voor Bouillon, presenteren van internet programma She bij BlueShots, sprekersopdrachten en juridisch advies. In de Zomer ben ik een eigen mediabedrijf begonnen met The NextWomen: een online business magazine.

 

Wat was voor u een persoonlijk (ondernemend) hoogtepunt?

Dat we in een korte tijd met The NextWomen al zoveel mensen heb bereikt en zo’n overweldigende positieve feedback hebben gekregen, uit de hele wereld. Dat we vermeld staan in de Sprout Challenger 50 en ikzelf de Marketing Pioniers Prijs van Multiscope heb gewonnen. En toen ons event in Londen was uitverkocht wist ik dat er een lezers- en adverteerdersmarkt is voor dit concept.

 

Wat was een dieptepunt?

Dat mediabedrijven in de credit crunch toch wel een fikse tik hebben gekregen, qua adverteerders en exit mogelijkheden. Het betekent wel dat er nu een aantal goede mensen vrij rondlopen die ik hoop te betrekken bij The NextWomen en die daar nu opeens wel tijd voor hebben én betaalbaar zijn. Ik ben ook van plan om enkele angel investeerders bij The NextWomen te betrekken, maar kan op dit moment niet helemaal inschatten wat hun strategie is aangaande nieuwe mediabedrijven.

 

Heeft u het idee dat u in 2008 genoeg kansen heeft gegrepen?

Ja, ik heb me gericht op de kwaliteit van de content, eenvoudige PR door ‘word of mouth’, en het organiseren van drie events. Nu moet ik het team en het businessmodel verder uitbouwen. (Als ik mijn belang in IENS heb verkocht, heb ik daar ook meer middelen voor, dus dat ben ik van plan)

 

Wat is uw visie op 2009 voor uw eigen onderneming en voor het mkb als geheel?

Ik heb met The NextWomen meegedaan aan NewVenture. De jury gaf in haar feedback aan dat ze het een erg goed idee vinden met veel potentieel. Wel werd mij geadviseerd het businessplan te verfijnen, en dat ga ik dus doen. Ik ga naar de volgende fase: van vier maanden pionieren naar meer milestones zetten en dat betekent ook meer investeren in design en business development. Wellicht ga ik een Nederlands mediaconcept dat ik in Londen wil beginnen ernaast doen om synergie te creëren.

 

Voor het MKB zie ik kansen als ze de omslag naar internet maken, dat geeft op de lange termijn een nieuwe klantenkring. En voor de korte termijn … echt gaan zorgen voor je vaste klanten en daarmee authentiek contact hebben.

 

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.