Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Familiebedrijf koopt zich in bij concurrenten

Nettorama, de supermarktketen van de familie Bastmeijer, heeft grote belangen in concurrenten. Daarmee dekt Jaap Bastmeijer zich in voor de toekomst: "Iedereen kan zien dat er bewegingen op til zijn."

Het marktaandeel van 1,5 procent doet anders vermoeden, maar de familie Bastmeijer blijkt een zeer machtige speler onder de supermarktketens. Topman Jaap Bastmeijer is in het bezit van substantiële belangen in Super de Boer en Sligro Food Group, zo verklaart hij in FEM Business.

 

De aandelenpakketten zijn respectievelijk 23 miljoen euro (Super de Boer) en 45 miljoen euro (Sligro) waard.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Bastmeijer verwacht dat er belangrijke veranderingen in het supermarktlandschap zullen optreden, met name bij de franchiseketens. De aandelenpakketten moeten hem een solide onderhandelingspositie geven. “Als er combinaties worden gevormd, willen we daar wel in mee kunnen doen.”