Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De Mol investeert in de Telegraaf Media Group

Na Spotzer en Pirelli investeert John de Mol ook in de Telegraaf Media Group (TMG). Niet omdat hij een krant wil maken, maar om de programmering van SBS te beïnvloeden.

TMG is namelijk mede-eigenaar van de televisiezender. Mocht De Mol Endemol terugkopen, helpt zo’n belang natuurlijk in de verkoop van zijn programma’s. Hoe ver mag die invloed eigenlijk gaan?

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

BNR Nieuwsradio rept over een aandeel van 7,5 procent  in TMG. Maar een woordvoerder van de Telegraaf Media Groep weet nog van niets. Beleggers zien wel brood in de ondernemersgeest van de media-tycoon. De aandelenkoers van TMG is met vier procent gestegen.

De investeringen zijn strategische stappen van de media-entrepreneur om weer te doen waar hij goed in is. Programma’s maken en de telecombranche adviseren. Niet voor niets koos de Mol eerder deze week voor Pirelli, een fabrikant van autobanden die toevallig een verwaarloosd belang heeft in Telecom Italia.