In 2003 startte Van der Stoel met Streamit. Directe aanleiding waren de stijgende kosten van de kerkentelefoon. Via de kerkentelefoon kunnen mensen die slecht ter been zijn, thuis de dienst meeluisteren. “Via KPN werd deze service te duur, dus dacht ik; dat kan tegenwoordig toch via internet?” Toen ging het balletje rollen. En ondertussen zijn veel kerken al van zijn IP- audioproducten voorzien.
De tweede markt is die van de achtergrondmuziek. Hotels en winkels kunnen de muziek ontvangen via de IP-audio ontvangers. “De professionale audiomarkt komt langzaam op gang. We merken dat we in kennis en kunde vooruit lopen.”
Nederland is dan ook niet groot genoeg voor Streamit. “In Amerika heb ik een betrouwbare partner zitten. Hij voelt ook aankomen dat de markt verder gaat groeien en is nu een belangrijke investeerder.” Met vijf mensen genereert het bedrijf dit jaar een omzet van een miljoen. Voor het aanboren van nieuwe markten en het binnenhalen van prospecten gaat het aantal medewerkers binnenkort omhoog. “Ik heb net een nieuwe verkoper in dienst genomen.”
Slechts drie genomineerden gaan door naar de finale van Business Boost 2006. Zij strijden voor de hoofdprijs van 50.000 euro. Ook u kunt deze finale bijwonen, door u hier aan te melden.