Eelco Veltenaar en Bart Kollau startten in 2002 met het ICT consultancy bureau Labor Service Management. De vraag naar onafhankelijk advies over software was groot. Bovendien zorgde het jaarlijkse Tooling Event in samenwerking met uitgever SDU voor een snelle groeispurt. De naam werd omgedoopt in Marqit en heeft nu meerdere portals in beheer.
Zo werd gestart met mobilmarqit, een portal waar bedrijven informatie vinden over software dat inloggen op het bedrijfsnetwerk buiten de deur mogelijk maakt. Marqit geeft bedrijven via deze portal advies voor de selectie van de juiste software.
Daarnaast helpt Marqit bij het vinden van de juiste outsource-partner voor IT processen. “Belangrijk is dat we bedrijven die software kunnen adviseren, waardoor ze zich kunnen blijven richten op de core business.”
Groeien wil Marqit door de service te verbeteren, meer klanten aan te trekken en nieuwe producten te ontwikkelen. Zo presenteert Marqit op beurzen de zogeheten exporoute. Op een touchscreen beantwoorden bezoekers vier korte vragen en krijgen zo een lijstje met bedrijven en seminars die op dat profiel aansluiten.
Met 13 werknemers sterk, verwacht Wijsmuller dit jaar een omzet van 650.000 euro. Een eventuele investering is met name belangrijk voor het aantrekken van de juiste mensen. Wijsmuller: “Volgend jaar moeten we over het miljoen heen. En door de expansie in het Duitsland en België moet in 2008 een omzet van 2 miljoen euro te halen zijn.”
Drie genomineerde ondernemingen gaan door naar de finale. De hoofdprijs van de Business Boost groeiplanwedstrijd van Sprout is een investeringsbijdrage van 50.000 euro. Wie interesse heeft om de finale bij te wonen, kan zich hier op geven.