‘Podcasting is dood’, verklaarde Curry eerder tegen Hyped.nl. Na een aantal wijzigingen in zijn businessmodel doopte hij Podshow.com om naar Mevio.com, een dienst die niet alleen intermediair is tussen makers en afnemers van podcasts, maar ook zelf content maakt.
Curry is niet de enige die nog heil ziet in podcasts. Vorige maand meldde Sprout dat podcastsite Gespod een flinke kapitaalinjectie kreeg van Veronica. Nu krijgt ook Curry de zoveelste financiering binnen.
Het geld komt van drie venture capitalists: Crosslink, Sequoia en Kleiner Perkins. De laatste twee investeerden al eerder in Mevio.
Huh?
De hernieuwde interesse van investeerders in podcasts blijft ons verbazen. Het is te vergelijken met verhalen over winst maken met Second Life: deze nieuwe media waren toch al lang afgeschreven?
Niet dus, maar de hype is wel echt over. Curry weet grote adverteerders aan te trekken, maar moet zijn plannen om te concurreren met televisie nog zien te verwezenlijken.
Wilco Turnhout van Gespod zegt het als volgt: “Het (podcasting) is zeker niet booming, zoals sommigen in 2005 voorspelden, maar wel here to stay. Het aantal bezoekers van onze site is blijven stijgen.”