14 redenen om een waardebepaling van uw bedrijf te maken:
-
Om beter te kunnen managen op waardecreatie en rendement op investeringen
-
Om erachter te komen wat de belangrijkste waardebepalers zijn voor uw bedrijf. Hierdoor kunt u zelf actief sturen op een hogere verkoopwaarde
-
Om erachter te komen wat de uitdagingen zijn voor de volgende fase van uw bedrijf
-
Om erachter te komen wat voor u de beste optie is: het bedrijf runnen zoals het is, een stap voorwaarts zetten of het bedrijf verkopen
-
Om erachter te komen welke rollen u speelt en welke petten u liever zou willen overdragen aan iemand anders
-
Als voorbereiding op de verkoop van uw bedrijf
-
Om erachter te komen wat de potentiële kansen en bedreigingen voor uw onderneming zijn, door met de bril van een koper op naar uw bedrijf te kijken
-
Om beter in staat te zijn uw adviseurs te instrueren en als klankbord te gebruiken
-
Om erachter te komen wat de impact kan zijn van bepaalde gebeurtenissen op de bedrijfsinkomsten, zodat u passende maatregelen kunt nemen
-
Om goedkoper financiering aan te trekken
-
Om te berekenen welk percentage van uw bedrijf u moet verkopen, gegeven de investering van een nieuwe aandeelhouder
-
Om uw dagelijkse inkomen als directeur af te kunnen afzetten tegen mogelijke aandeelhouderswaarde
-
Omdat het waarschijnlijk de belangrijkste component van uw pensioen is
-
Om de kans te vergroten dat anderen straks uw bedrijf een hogere waardering gaan geven. Het is uiteindelijk de waardering van anderen die de verkoopprijs bepaalt