Ook dit jaar reisden 50 Nederlandse startups in het kielzog van Startup Envoy prins Constantijn naar Las Vegas, in de hoop om daar op te vallen tussen zo’n 6000 andere bedrijven. Het nieuwe Holland Paviljoen was ruimer en overzichtelijker dan vorig jaar, toen het Oranje-kwartier voor het eerst landde op CES.
Daardoor is er meer ruimte voor mensen om elkaar te ontmoeten, zegt Constantijn. “Mensen komen makkelijker binnen, je hebt gelijk overzicht waar welke startups staan.” Ook de beslissing om groepen startups te clusteren rondom thema’s zoals MedTech, drones en enterprise software, moeten volgens Constantijn leiden tot meer en betere gesprekken tussen ondernemers, investeerders en potentiële klanten.
Een landenpaviljoen is waardevol, maar Constantijn weet waar het echt om draait. “Het belangrijkste is dat startups opvallen. Een landenpaviljoen is alleen maar goed als het helpt om startups zich beter te laten presenteren dan wanneer ze hier alleen zouden komen.” Daar valt ook een bijdrage in de kosten onder, “want het is hier duur”, en een deels gezamenlijke marketing. “Maar je moet elke keer kijken of het collectief, dus het als een land doen, meerwaarde heeft.”
Lees ook:
Nederlandse startups in Vegas: ‘Met stroopwafels lokken we ze naar de stand’
Is deze elektrische auto de aanstormende Tesla-killer?
Deze vegetarische burger moet de wereld redden
Deze 50 startups gaan met Constantijn naar Las Vegas